Livet med slädhundar

Alla inlägg under februari 2014

Av draghundar - 7 februari 2014 14:41

Denna dagen var jag en vända till Sverige ( Storlien ) med hundarna. Det var en galet fin dag, med fika på fjället, och underbar utsikt. På vägen hem så hände detta.. ingen skada skedd. Var snarare kul, och jag var blev överraskad.


 

Av draghundar - 6 februari 2014 22:14

För snart sticker jag och hundarna till Tromsö i nordNorge, för att arbeta!

Jag ska arbeta som slädhundsguide - för tredje året i rad.

Även fast jag tänkte ta en paus från det denna säsongen, pga skador. Men det funkar ju inte så när man är en dragtok ut i fingerspetsarna! Har haft sån abstinens!


Men nu ska vi alltså upp dit, och arbeta säsongen ut - kanske längre!

Ska bli vansinnigt kul, och jag ser så himla mycket fram emot att köra släde för första gången i år.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards