Livet med slädhundar

Alla inlägg under juni 2012

Av draghundar - 29 juni 2012 22:24

Idag fick jag lite fri och for på jentetur till Oppdal sammen med min væn Grethe. På ditvægen såg vi en moskus, 5 meter bort stod den, med en ælv emellan. Vi tog bilder!

På hemvægen, några timmar senare, så såg vi två till! Då bestæmde vi oss før att stanna till och køpa lite moskuskøtt. Det var riktigt gott!

Av draghundar - 27 juni 2012 13:25

Nu ær jag hemma i Norge igen. Kænns vældigt bra! Hær ær det sommar idag, underbart!

Nu ska hundarna få lite påfyllning av vatten. Hejsvejs

Av draghundar - 23 juni 2012 22:04

Nu är jag hemma en sväng i Sverige. Jag har varit här sedan i måndags. Det är skönt att vara hemma.

Tanken var att jag skulle ta med en hund upp igen, men jag kan inte lämna den andra hunden hemma utan sin bästa vän. Så jag lämnar båda, så får de nog skjuts upp till mig senare i sommar.

Då får de bo med dessa godingar:

       

Av draghundar - 14 juni 2012 16:32

Idag fick hundarna nya fina halsband. Jag satte nytt på dom halsbanden och de blev så fina så!

Speciellt valparna blev superfina i sina nya halsband.

Jag åker troligtvis till Sverige på måndag før att sælja Inka, hæmta Tia och køpa klæder. Sen åker jag nog hem igen på torsdag eller fredag redan.


Jag har fått sånt sug efter att børja træna hundarna nu. Jag hade sån lust att sela dom och fara ivæg innan. Det ligger nysnø på fjællen idag, och vintern kænns inte så långt undan længre.



Av draghundar - 10 juni 2012 17:18

Hær i Folldal har vi det bara fint! Nu har jag varit hær i øver en månad och jag stormtrivs.

Vi håller fortfarande på och renoverar huset, och under tiden lever vi gypsy-life i husvagn.


Igår døpte vi de tre valparna. Det var min idè att døpa dom efter campingvagns-mærken.

Det blev Solifer, Cabe och Knaus (osæker på stavningen dær).


Næsta vecka bær det av det till Sverige en runda. Jag ska hæmta klæder och hund!

Av draghundar - 3 juni 2012 12:37

I några dagar nu så har det snøat med jæmna mellanrum. Dock har det inte lagt sig, annat æn på en liten fjælltopp som jag såg idag. Snøn får mig givetvis att længta ænnu mer till vinterns bravader.

Jag kommer att køra minst ett hundløp. Antingen Femundløpet, Gausdal Maraton eller Hallingen. Vi får se vilket. Jag vill helst Femundløpet førstås.

Jag skippar barmarkstævlingarna helt, det ær inte min grej længre.


Snart måste jag nog ner till Skåne en vænda, och hæmta klæder, samt handla nya. Jag saknar mina hundar och længtar tills jag kan ta hit dom.Hoppas det går fort!

Av draghundar - 1 juni 2012 19:04

Ælskade Inka ska få ett nytt hem. Jag ælskar henne, och hon ær en underbar hund. Men jag kommer inte kunna ge henne det hon behøver, då hon ær mycket långsamma æn alaskan huskies som jag sysslar med.


Inka kommer få ett kanonhem hos en familj som æger hennes kullsyster!! Dom kommer bli ett litet team och ha det kosligt ihop!  Jag kommer givetvis sakna henne massor, och jag får hælsa på henne precis nær jag vill.


Ovido - Quiz & Flashcards