Livet med slädhundar

Alla inlägg under maj 2012

Av draghundar - 28 maj 2012 16:38

Idag ær førsta dagen på en vecka som det inte ær runt 30 plusgrader ute, och stekande sol. Idag ær det betydligt kallare, blåsigt och mulet. Hundarna klagar inte. Inte jag heller.


Idag och igår har jag målat tak. Det gør sjukt ont i nacken och axlarna nu. Så jag tar en liten paus. Men jag har lite kvar i det rummet + taket i ett till rum.

Av draghundar - 27 maj 2012 20:34

Jepp, jag æ kvar i Norge, och jag ær hær før att stanna. Ska bara hem snart och hæmta saker.

Jag ska vara handler hær och køra något løp i vinter. Jag ser verkligen superdupermycket fram emot det!

Det ær min stora drøm ,att få køra løp!


Av draghundar - 23 maj 2012 00:27

Jag ær så glad att jag fick træffa min ælskade Miki en sista gång i april.

Miki dog i lørdags. Hon blev påkørd av en bil tillsammans med sin bæsta hundkompis. De dog båda två.

Jag ær så ledsen før att hon ær borta. Men jag vet att hon fick leva ett toppenliv! Melissa som hade henne sista året kunde inte ha varit en bættre matte før Miki <3.


Jag ælskar dig Miki-Piki!

Av draghundar - 12 maj 2012 17:55

I onsdags gjorde jag den långa resan tillbaka till Norge. Nu ær jag hær, och jag vill inte åka hærifrån.

Jag ær hundvakt, tillsammans med en kille som heter Niko, då bossen ær på ferie.



Av draghundar - 8 maj 2012 17:55

Imorgon bitti beger jag mig till grannlandet Norge igen. Där har jag smeknamnet "Svensson" ,bara för jag är svensk.

Jag stannar nog 10-12 dagar denna gången.

Hade tänkt ta med mig en hund, men eftersom Swebus bestämt sig för att det får jag inte alls, så stannar dom hos mina föräldrar.


Jag ser fram emot att komma tillbaka till Norge efter en vecka hemma i Skåne.

Just nu sitter jag och drömmer mig bort till  nästa vintersäsong och tänker på att jag kanske ska köra Femundlöpet för första gången. Spännande värre!

Av draghundar - 4 maj 2012 22:40

På första bilden är det jag och min malamute Inka. På andra bilden är det min svägerska Anette och hennes leonberger Nefflan.

 

 
Av draghundar - 4 maj 2012 15:01

Här i skåne är det sommar! Igår var jag och Inka vid havet tillsammans med svägerska-Anette och deras leonberger Nefarian. Det var varmt och skönt i både luft och vatten.

Hundarna tyckte nog att det var skönt att svalka sig i värmeböljan som dragit in över skåne.


Sedan blev det fotosession med hippie-tema. Hundarna fick givetvis vara med. Bilder kommer upp så fort Anette skickat dom till mig.



Ovido - Quiz & Flashcards