Livet med slädhundar

Alla inlägg under augusti 2013

Av draghundar - 3 augusti 2013 18:49

Usch, det är alldeles för varmt!

Nu de senaste dagarna har värmen legat och pressat strax under 40 grader celcius! Det är ju vansinnigt.

I sommar har det blivit lite dragträningar då och då, men inget regelbundet. Det har helt enkelt varit för varmt, och jag har spenderat tid på annat håll. Hundarna har semester, och det har jag med.


Om drygt en månad flyttar mina föräldrar, och det gör mina hundar också. Just nu bor de nämligen med mina föräldrar, då jag försöker finna mig själv lite, och vart jag ska bo och leva. Min pojkvän bor i USA, vilket gör det hela ännu lite krångligare. Förhoppningvis reser jag dit väldigt snart och hälsar på honom. Har varit utan honom hela 10 dagar nu! 


Kommer väl skriva lite mer om vad som händer och sker här. Vart jag och hundarna kommer bo osv.

Bloppis-annons
Av draghundar - 1 augusti 2013 12:04


Hundsläde säljes. Välgjort hemmabygge med aluminium-medar. Passar nog allra bäst för 2-4 hundar. 2000 kr.(2300:- med draglinorna i annonsen)


Rosa stamlina i wire, med draglinor för 4 hundar, och 2 nacklinor. Aldrig använt. 500 :- 


Dragråttan x-back dragsele storlek 2. Bara använd ett par gånger på valp för invänjning av att ha sele på sig. Är i princip oanvänd alltså. Nypris ca 500.  350 :-


Björkis nomesele. Storlek 3. Vinröd. Sparsamt använd. 200:-


Har även två hemmasydda nomeselar som kan passa bra vid invänjning av sele. 100 :- för båda. större storlekar än de andra selarna.


Liten barnsläde, typ "eskimo". Hemmabygge. 1000 :-. släde + nordisk stil.


          

OBS! SKRIV I KOMMENTARER OM DU ÄR INTRESSERAD, DÅ MIN MEJL INTE STÄMMER. :)

Djur & tillbehör, Säljes - Örkelljunga (Skåne län)
Pris:    2 000:-
 
Ovido - Quiz & Flashcards