Livet med slädhundar

Alla inlägg under december 2010

Av draghundar - 12 december 2010 15:20

Knakelibak sa det så var ena meden av! 

Vi har ute i skogen när det hände och körde på ett spår. Det var bara att vända, och ta en genväg till en bekant som egentligen skulle möta oss på spåret, med sina hundar. Men eftersom vi tog en genväg så missade vi varandra. 

Efter ett tag kom han dock hem igen, och vi lastade in hundarna i hundsläpet och släden ovanpå och körde hem till en möbelsnickare som förhoppningsvis kan laga släden så snart som möjligt!


Idag har jag snickrat lite på ena hundgården som jag har flyttat på. Vill inte ha den så nära vägen som den var. Är snart klar med nya kojorna också som jag bygger på i källaren.   

Av draghundar - 4 december 2010 23:36

Idag var Shastas premiärtur i spannet!

Jag körde en tur med 4 hundar, och Shasta satt i slädsäcken. På hemvägen så fick Shasta sin chans att visa upp sig när jag satte honom i spannet också. 


Han var grymt bra! Han drog ju nästan bättre än de andra hundarna!

Det märktes att han är född för att göra detta. det är lika kul varje gång man testar en ny hund. han har ju dragit lite innan, men inte framför släden och ihop med de andra på det viset.

Ovido - Quiz & Flashcards