Livet med slädhundar

Alla inlägg under april 2013

Av draghundar - 2 april 2013 20:08

Ja, jag är helt hopplös på att skriva blogg. Jag glömmer bort det ständigt. Alltid upptagen med annat.

Denna säsongen har gått fort. Nu är det endast 18 dagar kvar på den. Sen beräknas isarna vara farliga att köra på.

Jag har gått och skadat knät nu strax före påsk. Så jag är stillasittande och extremt rastlös. Vill ut o åka släde och skidor! Jag har börjat tycka det är skitskoj med skidor. Ja, hund ska det givetvis vara framför också. Då är det extra kul.


Snön har vräkt ner i två dagar, och det är svårt att tro att vintern lider mot sitt slut. Jag tycker att det ska bli skönt med vår och sommar. Skönt att få vila, skönt att slippa sjuttioelva lager kläder, tunga skor och djupsnö.

Skönt att slippa gäster, även fast det har varit sjukt kul att köra runt i fjällen på allt från halvdagsturer till övernattningsturer på hyttan. Jag har fått vänner från hela världen. Roligaste minnet kommer nog helt klart vara tokstollarna jag hade med till hyttan. Två grymt roliga snubbar, från Australien och England. 


Som kompensation för att jag varit helt makalöst usel på att uppdatera, så kommer här några fina bilder.          

Ovido - Quiz & Flashcards