Livet med slädhundar

Alla inlägg under oktober 2010

Av draghundar - 30 oktober 2010 18:12

Kom precis hem från en väldigt lerig tur med hundarna.

Shasta fick sin premiärtur, fast han sprang lös!

Hundarna drog på riktigt bra!   

Av draghundar - 30 oktober 2010 16:00

Förra helgen fick mina 2 hanhundar följa med på en lång biltur till skåne och sen tillbaka igen. Tjejerna fick stanna hemma. 

De var superduktiga hela vägen dit och hem. 

Vi besökte lite fina ställen på vägen hem.   Hundarna blickar ut över den fina utsikten vid Brahehus.

      

Av draghundar - 12 oktober 2010 14:49

..är inte så liten längre!

  

Av draghundar - 12 oktober 2010 14:46

igår åkte jag till Östersund och köpte en släde. Jag såg 2 älgar och 3 norrsken. Varav ett norrsken var otroligt vackert grönt och rosa.


Nu längtar jag nästan ihjäl mig efter vintern!! Måtte det komma snö nuuu!




   

Av draghundar - 6 oktober 2010 19:07

Är superdålig på att uppdatera!

Här hemma är träningen i gång för fullt. "valparna" har hunnit fylla 1 år, och jag ser fram emot en bra vinter med dem!


Igalaq blir nog nästa superledarhund, hon är jätteduktig och ganska lik Tia i sättet att dra.


Miki drar tills hon stupar..skulle jag tro - vi har inte testat ;)

Hon fortsätter i samma tempo uppför som raksträcka. 


Tikaani är lite som pappa Iglo - muskler och ingen hjärna!  joo.. hjärna har de klart, de är supersmarta - och rymlingar båda två.


Shasta växer så det knakar! Han är idag 5 månader gammal (inte en dag äldre faktiskt). Han är snart lika stor som årlingarna! 

Han är även tokig i äpplen, vilket inte är så bra. Får han chansen så rusar han till äppelträden och trycker i sig så många han hinner på 15 sekunder (tills jag får tag på honom)

Ovido - Quiz & Flashcards