Livet med slädhundar

Alla inlägg under januari 2011

Av draghundar - 27 januari 2011 16:29

Nyss hemkommen från en superhärlig slädtur!



Vi körde ett nytt spår som verkligen var superbra! Kommer fortsätta köra det underbara spåret. Vi körde närmare 2 mil.


Efter vägen såg vi någon väldigt märkligt! En död räv, som verkar ha frusit ihjäl, i språnget! Man såg hans spår, och sen poff så stod han där alldeles död, och med ena benet framåt som att han var påväg att ta ett kliv till.


Vädret var underbart ute och det var alldeles lagom kallt. Fast de säger att det ska bli plusgrader(!!!) i helgen och regn. Hoppas inte det!!


       

Av draghundar - 5 januari 2011 11:25

För jag glömmer bort det helt enkelt!


Igår var jag ute på en lång fin runda med hundarna. På ett jättefint spår längst med Ljungan (en Å). Dock hände det små olyckor. Jag tappade spannet och jag slängde mig efter och fick tag på sidan av släden. Det var bara att hänga med och få stopp på släden. Sen skulle jag dra upp släden ur diket, då började hundarna springa och  då hakade släden tag i mig och jag kastades baklänges.  Sen var det den där stubben också som inte gillade mitt smalben.



Men oj så kul vi hade ändå!   

Ovido - Quiz & Flashcards