Livet med slädhundar

Alla inlägg under oktober 2011

Av draghundar - 24 oktober 2011 10:15

Helgen var otroligt rolig! Dock har jag dragit på mig en hemsk hosta. 

Vi kom dit på fredagen, Tia besiktades av en veterinär. Sen visades vacinationsintyg upp och chiplistan lämnades.

Vi testade banan, och fick en smärre chock av alla (massor) branta backar.

På kvällen var det invigning, med nationalsången och snack.


På lördag morgon var det förarmöte med bangenomgång, där dom pratade lite om banorna och vett och ettikett i spåret.  09.38 startade jag och en vrålandes Tia. Hon var den hunden som skrek mest innan start i enhundsklasserna. 

Folk skrattade, pekade, filmade och var väldigt roade av den dragtokiga Tia.

5-4-3-2-1.. KOM IGEN DÅ TIA! och så svischade vi iväg! 

Efter banan blev vi omkörda av en långskånk till fågelhund. Dom har man så gott som ingen chans mot med sina lååånga ben. Ca 800 meter innan mål kördes vi om av en annan hund också.


Senare på dagen var det lotteri, jag vann en t-shirt från tidningen draghunden.

Jag, mamma och ELvira kröp ner i tältet på Joelskogens camping tidigt på kvällen och sov bra. Tia vräkte ut sig i tältet och sov på rygg.


Söndagmorgon, åter ett kort förarmöte. Nu var det bara 30 sekunders mellanrum mellan starterna i min klass. Halva tiden mot lördagens starter. Det gjorde det hela lite mer spännande. 

Tia var mer taggad än nånsin. Nu räckte det med att hon såg startfållan så började vrålet. 

Snart var det vår tur..  09.26.   15 SEKUNDER..... 5-4-3-2-1 och där for vi iväg. Tia var otroligt bra!!

Vi blev inte omkörda av någon i spåret. 

När vi väl kom i mål så trodde jag att vi hade en bättre tid än lördagen. Men det var samma tid + 4 sekunder. Men det kändes bättre i alla fall.

Vi placerade oss på en 8e plats i SM i Nybro 2011. Och kom hem med diplom och plakett.


Nästa år kommer vi ha en bättre placering! ;)

Av draghundar - 20 oktober 2011 18:02

Har idag intervjuat mig och fotograferat mig och Tia en massa i regnet när vi tränade.


På lördag kommer en artikel i tidningen om mig och Tia :) 

Det kommer bli kul att se bilderna framförallt, på mig och Tia som var genomblöta och sandiga från topp till tå. 

Av draghundar - 15 oktober 2011 18:23

Helsingborgs dagblad tänker skriva om mig och Tia nu till veckan, och ta lite bilder på när vi tränar.


Fler sponsorer!


   Butiken Naturhunden på Vanåsvägen 2 i Åsljunga sponsrar med hundsockar, så Tias tassar är hela och fina när hon går i mål!


Björn och Karin Sander sponsrar med pengar till hjälm och handskar! :)

 

Av draghundar - 14 oktober 2011 14:38

Nu har jag fått min första sponsor! 


Dom kommer sponsra mig inför barmarks SM i Nybro


   

Av draghundar - 14 oktober 2011 13:40

Hej hopp!


Sedan sist jag var här så har jag minskat hundantalet till 2 hundar. Tia och Iglo!


Dom har jag haft längst, och dom tänker jag alltid behålla. Vi bor nu i Skåne, där vi just nu är i full träning inför barmarks SM i Nybro nästa vecka!


Jag och Tia ställer upp i BW, bike woman, dogbike. Dvs. hund + cykel :)

Det ska bli väldigt roligt, då det inte bara är vår första tävling- utan även SM!


Idag har jag och Tia gått runt och frågat efter sponsorer. Jag återkommer senare idag med info om hur det har gått.  Här kommer lite bilder från träningen i förrgår.     

Ovido - Quiz & Flashcards