Livet med slädhundar

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Äntligen slädföre här också!r

Av draghundar - 4 januari 2013 14:04

Snön var otroligt sen här!, men igår kom jag hit till Norge igen, efter att ha varit hos familjen i Sverige över jul och nyår. Jag körde ett par mil igår med ett 8-spann. 

Idag har jag varit ute på två rundor med 2 olika 8-spann. Det gick jättebra, förutom att det regnar och har regnat hela natten, så bitvis var det vääldigt blött i spåret!


Bilder kommer senare, när datorn kan sluta dumma sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av draghundar - 7 februari 2014 14:41


Denna dagen var jag en vända till Sverige ( Storlien ) med hundarna. Det var en galet fin dag, med fika på fjället, och underbar utsikt. På vägen hem så hände detta.. ingen skada skedd. Var snarare kul, och jag var blev överraskad.   ...

Av draghundar - 6 februari 2014 22:14

För snart sticker jag och hundarna till Tromsö i nordNorge, för att arbeta! Jag ska arbeta som slädhundsguide - för tredje året i rad. Även fast jag tänkte ta en paus från det denna säsongen, pga skador. Men det funkar ju inte så när man är en dr...

Av draghundar - 23 januari 2014 00:48

Träning ca 4 dagar i veckan, går kanonbra! Mina hundar är bäst!         ...

Av draghundar - 23 januari 2014 00:42


  Här tränas Combat och Tia i led. Iglo och inlånade Milly går längst bak. ...

Av draghundar - 23 januari 2014 00:36


  Nog kände de igen mig alltid!  Återbesöket i Folldal var trevligt, men kallt som fasiken! Var inte alls beredd på den kylan. Första dagarna låg det på nollan, kanske några minus. Sen slog det till! Kylan alltså! Jag höll på att frysa ihjäl (...

Ovido - Quiz & Flashcards